Zalety europejskiej Wspólnoty w transporcie

Podróżowanie samochodem po Europie jest dzisiaj proste i przyjemne jak nigdy przedtem, głównie ze względu na drastyczne poprawienie się warunków drogowych, ale także dzięki skutecznemu wdrożeniu koncepcji Strefy Schengen w życie. Brak granic dla członków Unii Europejskiej pomaga nie tylko turystyce oraz lokalnym i regionalnym wymianom kapitału oraz potencjału społeczno – kulturalnego. To otwarcie szeroko drzwi przed wszystkim firmami transportowymi, które chciałyby realizować kabotaż i dzięki otwarciu granic mogą zdecydowanie usprawnić cały proces logistyczny, czyniąc go nie tylko sprawniejszym, ale także dużo tańszym.

Dzisiaj sieć dróg ekspresowych oraz autostrad w całej Europie jest niesamowicie nowoczesna i rozwinięta w sposób umożliwiający swobodne dostanie się z prawie każdego miejsca na mapie Europy, w prawie każdą dowolnie wybraną lokalizację, w świetnych warunkach. Komfort jazdy, jej tempo i bezpieczeństwo, są rewelacyjne. To jednak nie oznacza, że nie ma na kilku pułapek, o których oczywiście firmy transportowe doskonale wiedzą i które umiejętnie omijają już na etapie projektowania trasy przejazdu dla swoich pracowników. To przede wszystkim różne ograniczenia czasowe i limity prędkości dla pojazdów o określonej masie poruszających się po drogach publicznych.

Zakazy dla ciężarówek w Europie

Oczywiście dla żadnego kierowcy zajmującego się kabotażem dłużej niż rok nie jest zaskoczeniem, że regulacje prawne odnoszące się do ruchu drogowego w poszczególnych krajach członkowskich, podobnie jak kary za ich nieprzestrzeganie, mogą różnić się miedzy sobą dość poważnie. Niezbędnym elementem wykształcenia każdego kierowcy, ale przede wszystkim obowiązkiem pracowników działu logistyki takich firm spedycyjnych, jest świadome planowanie trasy w sposób eliminujący niedogodności z tytułu funkcjonowania tych czy innych obostrzeń.

Jednym z poważniejszych zastrzeżeń odnoszących się bezpośrednio do samochodów ciężarowych jest zakaz ruchu w określone dni i w danych godzinach po drogach publicznych. Przeważnie są to dni wolne od pracy i święta, czyli okresy wzmożonego ruchu na drogach we wszystkich państwach UE. Już same auta osobowe są w tedy w stanie skutecznie utrudnić poruszanie się nie tylko w centrach miast, ale na ich obwodnicach czy zjazdach z autostrad również. Dodatkowa obecność wielkich samochodów ciężarowych w tych dniach na trasie byłaby bez wątpienia niewskazana, nie tylko ze względów organizacyjnych, ale i bezpieczeństwa.

Programy ułatwiające zarządzanie logistyczne

Często bardzo duże firmy wydają na swoje działania logistyczne nawet do jednej czwartej całego budżetu. Są jednak i takie mniejsze firmy, które nie potrzebują więcej niż dwóch pracowników do wykonywania wszystkich zadań. Możliwe jest nawet w przypadku najmniejszych przedsiębiorstw, szczególnie dopiero otwierających się na działalność gospodarczą w sektorze transportowym, wykorzystanie podwykonawców lub partnerów w postaci firm trzecich. Na rynku nie brakuje takich sprawdzonych przedsiębiorstw transportowych, które chętnie wejdą w swojego rodzaju partnerstwo czy współpracę z innym, dopiero rozwijającym się podmiotem gospodarczym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *