Reklamacje viaTOLL – czy to możliwe?

Czasami może okazać się, że system viaTOLL źle naliczył ilość kilometrów przejazdu czy zastosował złą stawkę dla konkretnego pojazdu. Może się także zdarzyć, że nieprawidłowo działa viaBOX lub inne urządzenia powiązane. Bywają również sytuacje, kiedy, mimo doładowania konta, nie ma na nim wpłaconych środków. Co wtedy zrobić, by dochodzić swoich praw i rozwiązać sytuację? Przede wszystkim należy złożyć reklamację, która zostanie rozpatrzona. Trzeba jednak pamiętać, że bywa to proces trwający jakiś czas, a także wymagający udowodnienia swoich racji.

Aby złożyć reklamację, należy wybrać dogodną dla siebie formę kontaktu. System viaTOLL udostępnia następujące możliwości: wypełnienie formularza na stronie internetowej (w Panelu Obsługi Klienta), wiadomość e-mailowa, zgłoszenie przez telefon, przesyłka pocztowa, zgłoszenie faksem lub osobiste – w Punkcie Obsługi Klienta lub Punkcie Dystrybucyjnym. Każda reklamacja dostaje swój numer, co ułatwia późniejszy kontakt i śledzenie sprawy. Na stronie internetowej viaTOLL znajduje się formularz reklamacyjny, który należy wypełnić zgodnie z prawdą, a także własnoręcznie podpisać.

Jakie informacje należy podać?

Jeśli reklamacja jest składana drogą pisemną (e-mail, list, fax), konieczne jest podanie danych identyfikacyjnych konkretnej umowy, czyli jej numeru albo numeru klienta. W zależności od tego, co jest podstawą reklamacji i czego ona dotyczy, system wymaga różnego typu informacji dodatkowych, bez których zgłoszenie nie będzie rozpatrywane.

Zgłoszenia dotyczące awarii viaBOXU lub jego nieprawidłowego działania podczas jazdy drogami płatnymi muszą zawierać datę oraz czas przejazdu (może być przybliżony), odcinek i numer drogi, gdzie nastąpiły zakłócenia i nieprawidłowości. Wtedy istnieje możliwość sprawdzenia, co było powodem tej sytuacji. Warto pamiętać, by zgłaszać wszelkie problemy z urządzeniem viaBOX.

Jeśli reklamacja odnosi się do problemów z doładowaniem konta (brak środków mimo zapłaty, błędne doładowanie) lub źle naliczonej opłaty, przedstawić należy paragon lub jego kopię (jeśli płatność dokonywana była gotówką), 4 ostatnie cyfry karty (przy płatnościach kartami, także flotowymi), datę i miejsce zdarzenia, a także pełną kwotę doładowania lub prawidłowej i naliczonej opłaty za przejazd.

Może się także okazać, że po oddaniu urządzenia viaBOX (w Punkcie Obsługi Klienta – konto post-pay lub w dowolnym Miejscu Obsługi Klienta – konto pre-pay) nie została zwrócona za nie kaucja. W takim przypadku podać trzeba datę zwrócenia viaBOXU oraz metodę płatności za niego. Jeśli viaBOX nosi ślady użytkowania, kaucja nie zostanie zwrócona.

Kiedy nastąpi zwrot pieniędzy?

Według informacji ze strony internetowej viaTOLL najszybciej zwroty dokonywane są na karty płatnicze, debetowe lub flotowe. Jednocześnie warto pamiętać, że pieniądze oddawane są zawsze taką samą metoda, jaką było wcześniej płacone. Jeśli nie ma takiej możliwości, system zwraca je na konto bankowe. Wówczas podać należy numer konta, nazwę banku i swoją nazwę lub nazwisko, a przy płatnościach zagranicznych – numery IBAN i SWIFT.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *